Rak po sprzątaniu
22 lipca 2010, 10:55Kobiety, które używają dużo produktów czyszczących, są w większym stopniu zagrożone rakiem piersi niż panie stosujące je oszczędniej bądź w ogóle.
Android - iPhone dla ubogich?
9 listopada 2010, 12:41Serwis MyPhoneDeals.co.uk twierdzi, że Android jest postrzegany jako iPhone dla ubogich. Z badań serwisu wynika, że niemal 33% użytkowników Androida chciałoby mieć iPhone'a, ale główną przeszkodą jest cena.
Wczesna pierwsza miesiączka oznacza córki
2 maja 2011, 09:15Jeśli kobieta zaczęła wcześnie miesiączkować, jest prawdopodobne, że będzie mieć głównie córki, a nie synów (Human Reproduction).
Prąd z wody
20 września 2011, 15:33Na Pennsylvania State University powstało ogniwo paliwowe produkujące wodór z materii organicznej. Nie wymaga ono użycia zewnętrznego zasilania i nie emituje do atmosfery związków węgla
Jak uczymy się lęku?
12 grudnia 2011, 09:54Po raz pierwszy udało się wykazać, że kora mózgowa, obszar uznawany przede wszystkim za siedlisko wyższych funkcji poznawczych, pełni również ważną rolę w uczeniu emocjonalnym.
Samce pandy są płodne okresowo
5 kwietnia 2012, 09:52Wyniki 3-letnich badań pand wielkich wskazują, że sezonowość rozrodu występuje nie tylko u samic, ale również u samców.
Jaka dziś pogoda dla komórek?
11 października 2012, 10:49Gdy jest gorąco, wilgotno, zimno albo pada, wzrasta długość połączeń telefonicznych, ale ludzie kontaktują się z mniejszą liczbą osób, najczęściej z bliskimi przyjaciółmi i rodziną.
Rozmarynowy wspomagacz pamięci prospektywnej
10 kwietnia 2013, 06:32Zapach olejku rozmarynowego poprawia u zdrowych dorosłych pamięć prospektywną, dotyczącą czegoś, co ma być wykonane w przyszłości.
Wirus przechodzi z roślin na pszczoły
24 stycznia 2014, 17:52U pszczół znaleziono wirus, który zwykle atakuje rośliny. Naukowcy z USA i Chin uważają, że ich odkrycie pomoże wyjaśnić zmniejszanie się liczebności tych owadów (zespół masowego ginięcia pszczoły miodnej; ang. Colony Collapse Disorder, CCD).
Nowy sposób na zrewolucjonizowanie reklamy?
21 października 2014, 10:41Nieznaczne przesunięcie podkładu muzycznego w stosunku do reklamy poprawia jej zapamiętywanie. Andy Rogers Uniwersytetu w Huddersfield przedstawił wyniki swoich badań na konferencji Międzynarodowego Stowarzyszenia Muzyki Komputerowej w Atenach.